Kembalikan cinta

بسم الله الرحمن الرحيم

assalamualaikum semua.apa khabar semua? ciksuha harap semua sihat lah ya.

ciksuha nak tanya korang semua, pernah tak macik dan pacik terlalu obses dengan sesuatu benda? contohnya macam obses dengan kucing ke? obses mengumpul buku ke? obses pada kecantikan ke? errr... pernah tak?

haa... tak payah tipulah, semua orang mesti ada punya benda yang dia obses. kan? kalau tanya ciksuha, ciksuha obses pada gambar alam semulajadi dan editing. hehehe  dan pernah kan, bila kita obses dengan "benda" tu, mesti kita nak sangat sangat dan sangat buat sesuatu tu selalu atau nak sentiasa bersama dengannya 24/7 kan??

so, ciksuha nak tanya nih, pernah tak kita obses sebegitu dengan Allah? sentiasa nak dekat dengannya? sentiasa nak bersamanya? sentiasa nak buat amal supaya disayangi Dia. Buang jahiliyyah yang melekat dihati sebab Dia. Dan buang segala benda yang buat kita jauh daripadanya. pernah ke? huhu

mungkin jawapan kita tidak pernah. Atau mungkin juga kita beralasan :

"Tapi sekarang iman tengah lemah."
"Tak. Sebab saya ni bukan baik pun. Bukan solehah pun.."
 Atau apa jua alasan saya, awak, dan kita.

 Ya. Memang struggle nak obses pada Allah dan rasulNya. Sekejap iman naik bak gunung yang utuh namun sekejap pulak iman menjunam turun. Bila ada mood rasa semangat nak buat mutabaah amal tapi bila tak ada mood, selamba je tinggal.

Tapi, walau apapun kondisi kita. Jangan pernah putus asa untuk obses pada Allah. Jangan pernah putus harapan dengan cinta Allah. Jangan pernah berlama-lamaan dalam kemalasan @ kefuturan. Jangan!

Sebab kita taknak jadi muslim so- so je. Tapi nak jadi muslim yang sebenar. Yang menjalankan tanggungjawab sebagai abid dan khalifah dimuka bumi!

So, mulai saat ini. Kembalikan cintamu pada Allah. Jom obses dengan Allah. Kuatkan tekad dan keazaman untuk casi cinta Allah. Cinta sejati sampai syurha. InshaaAllah.

Wassalam.

P/s : buat diri dan sahabat yang tengah bermalas- malasan. Huhu.. Chaiyokk!

"sesungguhnya iman itu lebih berharga daripada hidup" 








Comments

Popular posts from this blog

Coretan aku - peria

Start enjin

Coretan aku - penat