KFC ? Yumm.. Yumm..

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum. Hehe. Semangat pulak ciksuha nak menulis ni..hahak.

Pagi ni, ciksuha teringat tentang KFC. Yum..yumm.. Laparnya tapi bukanlah tentang keenakannya yang menjilat jari tu.. Tapi tentang pemiliknya, kolonel sander. Kalau macik dan pacik semua nak tahu. Kolonel sander ni sebelum berjaya hasilkan KFC yang sedap menjilat jari tu.. Dia pernah cuba hampir 1009 kali percubaan menghasilkan ayam KFC tu. Gagal cuba lagi, gagal cuba lagi dan lagi...

Perghhhh.. Banyaknya percubaan dia. Kan?

Cuba bayangkan kalau waktu ke 5 percubaan, dia dah putus asa? Huhu.. Tak merasalah ayam KFC tu sekarang ni.. Hukhuk..

Jadi..

 Macam tu jugak dengan diri dan iman kita. Ya. Bila iman jatuh naikkan balik. Bila jatuh lagi, naikkan balik! Jangan pernah cuba putus asa..! Sebab Allah tengok usaha,bukan hasil. Kan?? Semoga ciksuha dan semua kuat dalam mencari redha Allah. InshaaAllah.


Semangat! Haip! Haip!


Comments

Popular posts from this blog

Coretan aku - peria

Coretan aku - penat

Start enjin