Sunday, July 21, 2019

100 impian??

assalamualaikum w. b. t

apa khabar semua orang? sihat tak? harap semuanya sihat2 belaka inshaaAllah..

harini, dalam bulatan gembira kami, cik murobbiku meminta kami berbuat sesuatu. senaraikan 100 impian kami! ya. setiap orang tuliskan impian masing-masing!

jujur aku katakan.. dah lama aku tak berimpian. ya, mungkin kali terakhir adalah untuk grad dengan jayanya atau untuk mendapat kerja yang bagus. hanya itu!

dan itu bagaikan menjentik aku untuk kesini lagi. ya! setelah hampir 2 tahun tak menulis sesuatu! haha.. sebab salah satu impianku untuk menjadi seorang penulis!

kalau waktu waktu kecik, cita citaku untuk jadi penulis novel! hahaha..aku ingat lagi, aku pernah sewaktu cuti panjang akibat demam chickenpox, aku menulis babak demi babak, dialog demi dialog cerita "stairway to heaven" dalam buku panjang sekolah supaya dapat dibaca oleh along yang bersekolah asrama. haha.. gigih kan aku?

tapi, sekarang.. impianku untuk menulis tadabbur demi tadabbur yang menjentik hati hati kalian. ececeh.. 🤣

bercerita mengenai impian jugak membuka lembaran kenangan saat saat aku dan sahabat-sahabatku berlumba lumba untuk menulis puisi! saat bunga bunga cinta awal tarbiyah menjentik hati kami. saat berkobarnya api marak dalam diri kami. cewahhhh.. puisi dan lagu menjadi main mainan kami. indahnya saat itu! itu jugak impian indahku. menjentik hati hati melalui puisi nan indah. juga puisi yang mengugah jiwa.

dan...

banyak lagi impian impian kecikku. akan aku tulis dan tunaikan. doakan aku!

opss.. cerita pasal diri sendiri je.. apa impian korang?



No comments:

Post a Comment

100 impian??

assalamualaikum w. b. t apa khabar semua orang? sihat tak? harap semuanya sihat2 belaka inshaaAllah.. harini, dalam bulatan gembira kami...